Slíbila jsi, že budeš žít i za mě - Caréne Ponte

neděle 29. srpna 2021

 Když je vám třicet, nejste připraveni na to, že přijdete o svou nejlepší kamarádku. Molly je však nucena čelit přesně této tragédii, když její přítelkyně Marie po pouhých několika měsících zemře na vážnou nemoc. Dívka si od Molly těsně před smrtí vyžádá slib: bude žít naplno, za ně za obě. Trvá na tom, a tak Molly souhlasí.

Jak ale začít? Dát vale práci servírky? Rozejít se s Germainem? Jistě, je to účetní a nosí papuče, ale je hodný…
Když Molly pouhých pár dní po kamarádčině pohřbu obdrží záhadný balíček s dvanácti Mariinými dopisy, pochopí, že ji její slib zavede mnohem dále, než si představovala...



Je léto, a protože jsem měla chuť po delší době na odlehčenější literaturu, hledala jsem až jsem našla.
Kniha mě oslovila názvem i krásnou obálkou.

Kniha se četla sama. Dlouho se mi nestalo, že bych za dva večery měla přečteno - to je ale spíše nedostatkem času a trochu i leností, co si budeme nalhávat.




Autorka knize vdechla až kouzelnou atmosféru - miluji kavárny a pekárny v knihách. Hned je tam to pravé kouzlo Francie. Co mi moc nehrálo bylo jméno zesnulé kamarádky - překladatel zvolil Marušku, což mi do Francie moc nesedí a dost to v příběhu vyčnívá a bije do očí. 

Nadchla mě zápletka knihy a nabízí mi i takové zamyšlení: Kolik času opravdu věnujeme těm, na kterých nám záleží a jak (ne)dostatečně se těmto nejbližším věnujeme? Každý by se možná nad touto myšlenkou z knihy měl na chvilku zastavit.

U knihy jsem se občas zasmála, občas brečela. Četla se lehce a svižně. Na letní čtení ideální. 
Je pravda, že děj knihy je dost předvídavý - přeci jen jsem už na začátku tušila, kam se budou cesty hlavní hrdinky Molly ubírat, ale našlo se i pár zásadních zvratů. Chtěla jsem ale lehčí literaturu u které nemusím myslet a přesně toto mi kniha splnila. Okouzlila mě silou přátelství, kouzlem Francie a hor a získala si mě. Proto pokud máte chuť si v následujících deštivých dnech počíst, rozhodně doporučuji, protože čtení jsem si opravdu užila a odpočinula si u ní.

A co čtete vy? Četli jste tuto knihu? 

Já právě čtu Králův kříž - trošku filozofičtější knihu shrnující život Ježíše vycházející z Markova evangelia. O knize Vám určitě brzy napíšu i recenzi a celkové dojmy. 




A protože čtu a studuji postupně i Bibli, uvítali byste, abych třeba začala psát své dojmy, úvahy z jednotlivých kapitol a příběhů? Asi by to nebylo úplně ke všem, ale třeba zrovna nyní k příběhu Josefa i k některým veršům z knihy Přísloví bych s Vámi ráda sdílela své dojmy. Vím, že většina z lidí, kteří čtou tento blog nejsou věřící, ale i přesto mám dojem, že by to mohlo být inspirující pro každého. A mohla by tak vzniknout možná i nová pravidelná rubrika ,,Nedělní zamyšlení". 
 

Jako vždy budu ráda, když mi dáte do komentáře vědět, co zrovna čtete vy, či co se chystáte číst. Tipů na dobré knihy není nikdy dost :)

Pokud Vás zaujal i nápad s novou rubrikou, jaký verš z Bible se Vám líbí a oslovil Vás? Co vy a Bible? Čerpáte z ní inspiraci pro svůj život?

Budu moc vděčná za Vaše komentáře a připomínky.

 Užijte si dnešní nedělní, trochu upršené odpoledne a poslední srpnové dny,

Vaše Týnuš

5 komentářů

  1. Já jsem takovej barbar :/ moc nečtu abych se přiznala 😶
    Ale tvuj popis mě zaujal, tak uvažuji, že si ji přečtu 😊😊

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze, vypadá to na pěknou romantickou oddechovku a silný příběh, to mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  3. To nezní jako špatný příběh... jak píšeš, je asi trochu předvídatelný, ale občas není ani lehčí literatura na škodu. :)

    Ela
    Me In Many Ways

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář❤️