Maličkosti mění svět

sobota 27. února 2021




Zdravím vás u nového článku, tentokrát zaměřeného na to, jak naprosto jednoduše můžeme ulehčit naší peněžence....ale především naší planetě.

Každý ví, že produkujeme příliš mnoho odpadu a měli bychom odpadky třídit a omezit spotřebu jednorázových plastů.

 Jenže jsou mezi námi lidé, kteří nedělají nic a je jim to zcela jedno. Klidně si denně kupují v obchodě igelitku za igelitkou, koupí si balení minerálek v plastu a pečivo/ovoce hodí do igelitového pytlíku. A pak to donesou domů, spotřebují a poté igelitky, sáčky i plastové lahve skončí v koši a jede se dál nákup za nákupem....

V tom lepším případě je odpad roztříděn a člověk alespoň trošku nad tímto přemýšlí. Igelitku použije vícekrát a plastové láhve taktéž. 

Jenže to dnes jde i lépe.

Jsou mezi námi i lidé, kteří tímto eko lifestylem doslova žijou a jsou eko naprosto ve všem - ty obdivuji, ale neumím si představit takto žít. Třeba jednou...

A pak je tu zlatá střední cesta bez extrémů -  tady někde jsem i já. O životní prostředí se zajímám a vím, že je důležité omezit spotřebu plastů, třídit a neplýtvat. Snažím se a myslím si, že jdu udržitelnou cestou.

Snažím se nekupovat zbytečně igelitky a všude s sebou tahám své plátěnky a knihotašky - ty už ušetřily snad stovky igelitek, které bych si bez nich koupila. A ne, neznamená to, že bych si igelitovou tašku od té doby už nekoupila - ale omezila jsem to na minimum a pokud po ní sáhnu, použiji ji vícekrát. Jak jednoduché.

A můj nový pomocník? Skleněná láhev z Econea- Equa-mismatch-0-75-l-black! Snažila jsem se v minulosti omezit svou spotřebu plastů díky různým lahvím několikrát - ale ty plastové sportovní lahve mi tolik nevyhovovaly a vydržely mi asi tak dlouho, jako když používáte obyčejnou plastovou láhev od minerálky vícekrát. Po čase začaly páchnout plastem a prostě to nebyla podle mě žádná velká eko výhra. Pak jsem objevila konečně i skleněné láhve - ale bála jsem se, že je svou ,,šikovností" rozbiju. A také rozbila - hned dvě. A na čas mě to od koupě skleněných lahví odradilo.




Jenže nedávno se mi naskytla spolupráce s eshopem Econea a já si řekla, že je to to pravé pro mě. A tak jsem teď vlastníkem nové lahve s certifikátem a dokonce se snad zdá, že je i odolná vůči rozbití. Protože již zažila pár menších pádů. Ale přežila to. Stále je to ale sklo - i když trochu silnější a tak je jasné, že opatrnost je tu na místě a že to bylo spíše štěstí než odolnost skla před pádem.



A výhody/nevýhody skleněných lahví na pití?


-Voda/nápoj lépe chutná a není cítit plastem

-Skleněná lahev se dá lépe umýt než-li plastová

-Šetříš tím planetu před tunou plastu -  Že jeden člověk moc nezmění? Zamysli se nad sebou a zkus si alespoň týden dávat veškerý plastový odpad stranou. Je toho dost, viď? 

-Je to sklo a tak se snadno rozbije.

- Vypadá lépe  nežli plastová a na e-shopu Econea tyto lahve najdeš v mnoha designech.

- Nápoj vydrží déle studený.


Mimo cenu a rozbitnost lahve nevidím žádná jiná negativa. 


Podle mě je nutné nad spotřebou plastů přemýšlet. V dnešní době už je možné koupit si krásnou plátěnku namísto igelitky, skleněné lahve, frusaky namísto jednorázových sáčků, ušetřit tak i pár korun a mít jistotu, že se látková taška cestou domů neprotrhne....a navíc z těch maličkostí můžeme mít dobrý pocit. 

Sama za sebe jsem  i pro obnovu zálohovaných plastových lahví - bohužel zatím není vyhráno, ale podpořit systém zálohování můžeš i ty zde:

www.zalohujme.cz



A pokud Vás dnešní článek inspiroval ke koupi stylové skleněné lahve či jiných eko věcí vč. kosmetiky navštivte eshop Econea

Krásné plátěnky od srdce, či stejnou jako mám já najdete zde: 

Chaukiss


A nezapomeňte, že maličkosti mění svět!

S láskou Vaše Týnuš.




10 komentářů

  1. Já mám ekologii vystudovanou, tak se o ní taky zajímám😊😊. Tuhle jsem šla dokonce uklízet dětské hřiště u baráku. Je to děs s tim. O takovéhle lahvy už přemýšlím delší dobu, takže děkuji za rady 😊😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme na ZŠ chodily uklízet jednu trasu asi 5km. To byla ,,lahůdka"🤮🤢. Mělo by to být povinné ve všech školách, dalo mi to do života hodně a nezahodím na ulici ani papírek. 🙂

      Vymazat
  2. Naprosto Ti ve všem rozumím a mám úplně stejné pocity jako ty. Tuhle láhvičku už mám doma <3 Podle mě je ještě menší mínus její váha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt,když si ji tahám do práce spolu s termoskou čaje, je to znát. ☺

      Vymazat
  3. Do obchodů chodím jedině s plátěnkou, igelitkou navíc a ovosáčky, které používám snad na všechno. Spotřebu plastů jsme celkově doma dost omezili, snažíme se třídit každý odpad, včetně toho organického, na který jsme si letos vyrobili kompost. :) Plastových lahví máme doma pár a stále je točíme, protože kupujeme eko vodu, nebo zkrátka pijeme vodu z kohoutku. :) Já doma používám klasické skleničky, ale na podobné případy mám láhev od značky Waterdrop a krásnou termosku od značky Starbucks. Obě tyhle lásky s sebou táhám všude možně a nenechám na ně dopustit. <3

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  4. Joo, láhví mám hned několik, jednu jsem si koupila, dvě jsem vyhrála na závodech a poslední, to nejlepší, jsem získala taktéž díky spolupráci s Econeou. Ta je ze skla, což mi naprosto vyhovuje. Ty plastové už nějaký pátek sloužily, což znamená, že už pomalu dosluhují... :D :D
    Každý krok k lepšímu zacházení s planetou je fajn!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář❤️